Els àcids i les bases reaccionen quan contacten produïnt una reacció, que neutralitza les dues substàncies.
Tenen varies utilitats, com per crear sals per fer fertilitzants o per fer funcionar les bateries del automòvils.
Què és una reacció de neutralització?
És la reacció entre un àcid i una base, que produeix una sal (enllaç iònic) i aigua, el resultat pot ser una sal més acida o menys depén de la base i l'àcid que fem servir.
El pH és la mesura d'acidesa o alcalinitat d'una dissolució. Quan més proper al 0 és el pH més àcid és l'element i quan més proper al 14 menys àcid essent aquest el nombre més baix. Les substàncies amb pH 7 es consideren neutres.
Què són els àcids i les bases? Quins exemples podem trobar a
casa?
Un àcid és considerat tradicionalment com qualsevol compost químic que, quan es dissol en aigua, produeix una solució amb un pH menor que 7. Quan es barreja un àcid i una base es neutralitzen mutuament, generant una sal i aigua. A casa es pot trobar àcid acetilsalicílic (a les aspirines) àcid clorhídric, etc.